Bosszantó csavarok
Több mint 30 éve élek a csavarok bűvöletében, ezért igazán fel tud bosszantani, amikor egy drága eszközhöz hulladék minőségű csavarokat csomagolnak. Véleményem szerint a csavar nem számottevő hányada egy szerkezetnek, ezért a csavarokon spórolni nem sok értelme van. Viszont a csavarokkal kell azokat a drága szerkezeteket összeszerelni, egyben tartani, tehát a csavarok jelentősége sokkal-sokkal nagyobb, mint az értékarányuk, ezért a csavaroknak a lehető-legjobb minőségűeknek kellene lenniük, nem pedig az összes beépített alkatrész közül a legsilányabbnak.
Átrendeztük az egyik tárgyalónkat, és vásároltunk négy kényelmes kis fotelt a KIKA-ban. A szín, az anyag remek, a kényelem fantasztikus, az esztétikai élmény kiváló, akkor mégis mi lehet a baj? A székek lábait a vásárlónak kell felszerelnie az előre csomagolt csavarokkal, ami elvileg egy pár perces rutinmunka lenne, ha a csavarok megfelelőek lennének - de nem azok! Fotelenként négy csavarral kell a lábakat felerősíteni, de minden egyes széken egy-egy darab menetes fabetét rossz, és ezekbe nem megy bele a csavar. Elég bosszantó. Addig-addig, hogy nagy nehezen megoldottuk a problémát, de sokkal tovább tartott, mint kellett volna, a bosszúság pedig tizedére csökkentette a vásárlói élményt és az elégedettséget. Megérte?
Vettem egy Kugoo Kirin elektromos rollert. Az első hosszabb úton azt éreztem, hogy a kormány lötyög a kezemben, ezért azonnal megálltam. A kormányt 4 db imbuszcsavar tartotta, de ezek a menet közbeni rezonanciától kilazultak, és egy már ki is esett. Gyorsan átfutott a fejemen, mi történhetett volna, ha későn veszem észre, és leesik a kormány a függőleges kormánycsőről … Haladok előre egyszer csak a kormány a kezemben marad, és a cső a hasammal szemben az égnek mered. Elvesztem az egyensúlyomat, és hatalmasat esek. Jó esetben összetöröm magam, rosszabb esetben átfúrja a hasamat a kormányrúd. Megoldás? Én ezt úgy oldottam meg, hogy kicseréltem a csavarokat és tettem egy-egy csepp csavarrögzítőt a menetekre. Ennek a rollernek más típushibája is volt (túlmelegedett és leállt), ezért vissza kellett cserélnem, és kaptam helyette egy ugyanolyat, aminél pontosan ugyanazok a hibák jelentkeztek. Bosszantó, nem? Valakinek ez megéri?
Miután a Kugoo-kból kellően kiábrándultam, inkább rendeltem egy vadi új olasz, Argento Active Sprort típusú rollert, ahol az első úton azt éreztem, hogy valami csilingel a járművön. Megálltam, megnéztem, és a következőt tapasztaltam: a hátsó tárcsaféket tartó három csavar közül 2 hiányzott, az az egy, ami benne volt pedig teljesen el volt deformálódva, a kulcsnyílás ki volt kenődve, a fej pedig felismerhetetlen alakúra volt torzulva. Ki se tudtam szedni. Elvittem egy kedves karosszériás ismerősömhöz, aki kiszedte nekem, majd visszaerősítettem a tárcsaféket 3 db oda illő, jó minőségű NONOX csavarral, és azóta jó a roller. Több, mint fél millióba kerül a roller, pár forintba került volna 3 odavaló, jó minőségű csavar. Az egyiken a kormányt, a másikon a féket nem tartotta tulajdonképpen semmi. Megérte kispórolni?
Kellett otthon néhány darab hatlapfejű facsavar (állványcsavar), ezért elszaladtam egy közeli barkácsboltba és vettem néhányat. Amikor aztán fel akartam szerelni vele, amihez vettem, egyiknek tört le a feje a másik után. Eleve nehéz volt hozzáférni, el lehet képzelni, milyen bosszantó volt nagy üggyel-bajjal kiszedni a bent maradt szárakat! Aztán nem volt mit tennem, be kellett mennem a saját cégembe, pedig nem lakom közel, ki kellett nyitni a raktárt és vinni pár darab rozsdamentes NONOX állványcsavart, hogy valahogy mégiscsak be tudjam fejezni az elkezdett munkát. Nem bosszantó?
Végül elmesélek még egy sztorit: amikor a kerítésünket készítette egy asztalos, ajánlottam neki, hogy hozok bentről NONOX rozsdamentes csavarokat, de elutasította. Azt mondta, nem kell, vannak neki jó minőségű csavarjai. A munka elkészült, átvettem, eltelt pár év. Egy napon úgy döntöttem, elérkezett az idő, hogy leszedjük, lecsiszoljuk és átfessük a kőris deszkákat. Igen ám, de a csavarok berohadtak. A kapupántcsavarok összegyógyultak az anyákkal, alig bírtam őket kiszedni, a forgácslapcsavarok pedig a rozsdától rideggé, törékennyé váltak és 100-ból 90 db beletört. Mivel több száz facsavart használtak, ezért volt bosszúság épp elég.
Akit megbíztam, feladta, mert azt mondta, bent maradt egy csavarszár és nagy bosszúságára eltörte még a gyalukését is. Végül nekem kellett kiszedegetnem a beszakadt csavarokat, volt ahol csak melléfúrva tudtam eltávolítani, mert tőben szakadt be a feje, amit már nem lehetett megfogni. Természetesen mindet kicseréltem rozsdamentesre, de vajon megérte ezen spórolni az elején???
Jellegzetes hibák, amikkel eddig a piacon találkoztam:
- Elkenődik a kulcsnyílás, nem lehet se behajtani, se kiszedni a csavart;
- Leszakad a csavar feje;
- Rossz a menet, szétkenődik szerelés közben, se összerakni, se szétszedni nem lehet…;
- Kimaradtak az alátétek, amelyek nélkül nem volt meg a kellő felfekvése a csavarfejnek (két széket kellett kicseréltetnem, mert a rossz felfekvés és erőeloszlás miatt elkezdtek nyikorogni).
- Rövidebb volt az előre csomagolt csavar a kelleténél, ami nem biztosította a kellő rögzítési hosszúságot…
- Már eleve rozsdásak voltak az előre csomagolt csavarok, vagy rövid használat után rozsdásodtak be.
Leave a Comment